01 02 03 Emilia Tuukkanen: No Gi EM -hopee! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

No Gi EM -hopee!

34
Edellisenä päivänä voitettujen London Openeiden jälkeen mun motivaatio kisata no gi em -kisoissa oli surkean pieni eikä mua olis yhtään huvittanut tehdä mitään muuta ku syödä karkkia ja löhötä hotellilla mutta kisoihin oli ilmottauduttu ja niihin sitten lähdettiin :) Painoahan mun ei tarvinut sunnuntain kisoihin katsoa kun mun painoluokka oliyhtä isompi kun edellisenä päivänä eli 56,5kg kun lauantaina se oli 53,5kg. Launtaina punnitus oli kimono päällä eli mun todellinen paino oli jotain 52kg mut sunnuntaina punnitus on no gi -kamat eli sortsit/trikoot ja paita päällä niin olin aika alipainoinen mun sarjaan, eli jotain 54kg. Mut ajattelin ennen kisoja että koska mun päätavoite on kuitenkin ne London Openit niin en viitsi pudottaa painoa vielä lauantai-iltanakin ja olla syömättä matsien jälkeen niin nostin sitten painoluokkaa sunnuntaille EM:iin.

Ennen ekaa matsia hyvällä ryhdillä 

Eka matsi meni hyvin, vedin vastustajan guardiin ja lähdin sieltä yrittämään sweeppia, kaveri kääntyi kilppariin ja piti mua jalasta kiinni. Siitä se sitten lähti puskemaan mua maihin mutta sain jotenkin kiepahdettua käsilukkoon siitä tilanteesta ja voitin kaverin taputettua :) Eli hyvin meni vaikka parannettavaa olisi ollut paljon, olin vähän huolimaton monessa asiassa matsin aikana, jalat oli käsilukkoa hakiessakin ihan missä sattuu ja annoin muutenkin ihan turhaa tilaa kaikenmoisille yrityksille. Onneksi voitin kuitenkin selvästi :)

Käsilukko ekassa matsissa
Finaalissa oli sitten vastassa edellisen päivän painoluokkansa voittaja (eli yhtä ylemmän sarjan kun mun), tosi vahva ja hyvä mimmi. Olin aivan kaasuissa edellisen matsin ja eilisen painonpudotuksen takia ja mun asenne oli ehkä huonoin ikinä matsiin lähdettäessä, ja sehän sitten kostautui triangeli-lopetuksella muutamassa minuutissa. Olin yllättynyt miten vähän mua harmitti häviäminen, mutta kuten sanoin, motivaatio oli ihan nollissa aamulla kisapaikalla lähdettäessä. Olisi pitänyt vaan skarpata vielä, mutta Pablo Cabon sanoi; häviämisestä oppii paljon enemmän kuin voitosta. Tää finaalivastustaja saikin sitten purppuravyön palkintojenjaon yhteydessä että en mä kai huonolle ainakaan hävinnyt :)


 Eli yhden viikonlopun saldona oli London Open kulta ja No Gi EM -hopea, ei mikään hullumpi saldo parille päivälle :) Nyt seuraavat kisat on kuukauden päästä olevat SM-kisat ja siitä seuraavat onkin BJJ EM -kiat Portugalissa tammikussa, niitä mä odotan tosi paljon!
35 36 37 38